گروه خبری GSM: حدود سه ماه پیش شایعاتی به راه افتاد که آی پد 3 دارای رزولوشن 2048 در 1536 خواهد بود. یعنی چهار برابر رزولوشن فعلی آی پد. اما در آن زمان تردیدهای زیادی در مورد توانایی ساخت چنین نمایشگری در تعداد زیاد وجود داشت.

اما حالا به نظر می رسد واقعا باید منتظر آی پد 3 با این رزولوشن باشیم. سایت MacRumors ادعا می کند به یک نمونه از این نمایشگرها دست یافته و حتی آن را زیر میکروسکوپ بررسی نموده است.

به گزارش نارنجی، چنین رزولوشنی احتمالا کاربران زیادی را برای آپگرید به آی پد 3 ترغیب خواهد کرد، چرا که تاثیر فوق العاده ای در نمایش تصاویر و متن ها روی این تبلت خواهد گذاشت.

اگر بخواهیم شایعات مهم تر را جمع بندی کنیم، تا اینجا آی پد 3 دارای رزولوشنی 2048 در 1536 است، با پردازشگری ۴ هسته ای ارایه می شود. از شبکه های نسل سوم و چهارم تلفن همراه پشتیبانی می کند و پردازشگر گرافیکی اش هم ۲۰ برابر قوی تر خواهد بود. با زمان معرفی هم تنها ۳ هفته فاصله داریم.





تاريخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط محسن

 

  گروه خبری GSM: اگر به خاطر داشته باشید اپل سال گذشته یک کارت هدیه ده هزار دلاری به ده میلیاردمین دانلودکننده از فروشگاه برنامه این شرکت داد. اکنون اپل قصد دارد یک جایزه ده هزار دلاری دیگر به یکی از کاربران خوش شانس برنامه های این شرکت بدهد.



ادامه مطلب...

ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: گوگل اندروید ۴ را در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ رونمایی کرد  و اندروید ۳ را در فوریه ۲۰۱۱ و پیش‌تر نیز اندروید ۲.۳ را در ۶ دسامبر ۲۰۱۰ رونمایی کرد و بر اساس گزارشات مختلف باید در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز شاهد اندروید ۵.۰ با کد رمز Jelly Bean باشیم.

گوگل چرخه‌ای ۶ تا ۸ ماهه برای ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل خود در نظر گرفته اما خب سرعت به‌روز رسانی تلفن‌های همراه به سیستم عامل جدید بسیار کند‌تر است.

به گزارش فارنت، از ابتدای عرضه اندروید ۴، گوگل اعلام کرد که قصد تلفیق سیستم عامل اندروید در تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند را دارد و از این رو باید اندروید ۵.۰ را یک سیستم‌عامل برای هر دو دسته تبلت و تلفن‌های همراه بدانیم.

البته گزارش‌های عجیب و غریب‌تری نیز منتشر شده مبنی بر اینکه اندروید ۵.۰ دارای قابلیت    Dual Boot و یا همان دو سیستم عامل خواهد بود و فروشندگان دستگاه‌ها خواهند توانست بر روی دستگاه خود به عنوان مثال ویندوز ۸ و اندروید ۵ را با هم داشته باشند و یا اینکه می‌توانند تنها به انتخاب یکی از دو سیستم عامل بپردازند.

در این حالت قابلیت سوئیچ بین دو سیستم عامل برای کاربران بدون نیاز به خاموش کردن یا راه‌اندازی دوباره دستگاه نیز وجود خواهد داشت.

البته این اخبار بسیار عجیب بوده و شاید تمایل گوگل را برای وارد شدن به حوزه رایانه‌های شخصی نشان می‌دهد و البته این کار ابتدا به اجازه مایکروسافت نیاز دارد و حتی گوگل باید سلیقه کاربران خود را نیز در این مورد در نظر بگیرد.





ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: به تازگی اطلاعات و شواهد تازه‌ای از نسل بعدی تبلت شرکت اپل که معرفی آن بسیار نزدیک است در یک وب سایت ژاپنی به نام iLab منتشر شده است و این تصاویر متعلق به صفحه نمایش و LCD  آی پد ۳ ،قاب پشتی و محل اتصال کانکتور است و تصاویر به صورت مجاور با آی پد ۲ منتشر شده تا ما بتوانیم هر چه بیشتر تفاوت این دو تبلت شرکت اپل را درک کنیم.

 

عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: به نظر می رسد سامسونگ تبلت های 7 اینچی را دوست دارد. چرا که بعد از معرفی تبلت گلکسی و Galaxy Tab 7.0 Plus حالا با یک 7 اینچی جدید وارد بازار شده است. با Galaxy Tab 2 آشنا شوید. محصولی که لقب نخستین تبلت سامسونگ با اندروید 4.0 را به همراه دارد.

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: کازوا هیرای، مدیر عامل و رییس آینده سونی، در سخنانی به طور تلویحی اعلام کرد که شرکتش سرگرم بررسی برای بکارگیری سیستم عامل Vita OS در دستگاه‌های قابل حمل دیگری مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است.

سایت ژاپنی AV Watch گزارش کرده است که هیرای در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، گفته است که این شرکت نمی‌خواهد Vita OS به عنوان یک پلتفرم موبایل فراموش شود.



ادامه مطلب...

ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: اپل با ادعای نقض چهار امتیاز انحصاری متعلق به این شرکت در تلفن هوشمند گالکسی‌نکسوس، خواستار ممنوعیت فروش این گوشی شرکت سامسونگ در آمریکا شده است.

سازنده آیفون تقاضای خود علیه دستگاه رقیب را در دادگاه منطقه‌ای شمال کالیفرنیا مطرح کرده و همزمان یک شکایت فدرال را نیز تنظیم کرده است.


بنابر گزارش فارنت، این شکایت به چهار امتیاز data tapping، امتیاز مربوط به Siri و جست‌و‌جوی یکپارچه، امتیاز جدید “اسلاید تو آنلایک” و امتیاز تکمیل خودکار کلمات برای وارد کردن متن در گوشی‌های صفحه لمسی مربوط می‌شود.

یک دادگاه آلمانی نیز اوایل ماه میلادی جاری درخواست اپل برای ممنوعیت فروش گالکسی‌نکسوس در این کشور را رد کرد. اپل با محصولات سامسونگ به دلیل شباهت داشتن آنها با محصولاتش مشکل پیدا کرده و در این مورد جدید، برخلاف حقوق مربوط به طراحی، کاملا معطوف امتیازهای انحصاری فنی قوی شده است.



ادامه مطلب...

ارسال توسط محسن

 گروه خبری GSM: خانواده گوشی‌های هوشمند Galaxy Mini به زودی فرزند جدیدی با نام Galaxy mini 2 S6500 خواهد داشت که قرار است در کنگره بین‌المللی تلفن‌همراه در اواخر ماه جاری میلادی به نمایش درآید.

به گزارش ایستنا، این گوشی هوشمند به نمایشگر لمسی 3.3 اینچی مجهز شده  است و بر این اساس اندازه و کیفیت  نمایشگر آن نسبت به مدل قبلی بهبود  یافته است. برای این گوشی هوشمند پردازنده 800 مگاهرتزی در نظر گرفته شده که این پردازنده نیز با توان 200 مگاهرتز  بیشتر از مدل قبلی فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است که مدل اولیه سری  گوشی‌های هوشمند Galaxy Mini سامسونگ نمایشگر لمسی 3.2 اینچی داشت و با پردازنده 600 مگاهرتزی فعالیت می‌کند.

این گوشی هوشمند جدید 3 گیگابایت حافظه داخلی دارد و بر این اساس می‌توان گفت که سامسونگ بیشترین حافظه داخلی  را برای آن در نظر گرفته است. مدل  قبلی گوشی هوشمند Galaxy mini 2 سامسونگ 150 مگابایت حافظه داخلی داشت.

شرکت سامسونگ  این محصول جدید را به دوربین دیجیتالی 3 مگاپیکسلی و سیستم ارتباطی  HSDPA 3G با سرعت 7.2 مگابایت بر ثانیه مجهز کرده است. این گوشی هوشمند شامل نسخه 2.3 سیستم‌عامل اندروید نیز می‌شود.





ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: با توجه به گزارشات AllThingsD که به صورت معمول بسیار دقیق است شرکت اپل اقدام به معرفی نسل بعدی تبلت خود در رروز ۲۳ ماه مارچ خواهد کرد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نسل بعدی تبلت اپل استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای و همچنین صفحه نمایش رتینا است و بر اساس این گزارش اپل قصد داشت تا رویداد خود را در ماه فوریه برگزار کند ولی بنا به دلایلی تصمیم به برگزاری این رویداد در ماه مارس گرفته است.

بنابر گزارش فارنت و بر اساس منابع این سایت در هفته اول مارس اپل اقدام به معرفی جانشین یکی از دو محصول اصلی خود خواهد کرد که به نوعی برند این شرکت نیز به شمار می‌روند و این مراسم در سانفرانسیکو و به احتمال فراوان در مرکز تجاری هنری Yerba Buena خواهد بود.

البته تاکنون اپل هیچ کلمه‌ای در مورد برگزاری این مراسم به زبان نیاورده است و لی طبق برنامه‌های مشابه از یک هفته جلوتر باید شاهد ارسال دعوتنامه‌های اپل باشیم.

گفتنی است که AllThingsD سابقه‌ای بسیار قوی در این گونه موارد دارد و ضمن اعلام مشخصات سخت افزاری به عنوان مثال اعلام کرد که آیفون ۴S در ماه سپتامبر معرفی نخواهد شد و در ماه اکتبر این اتفاق خواهد افتاد که همگی درستی این خبر را درک کردیم.

در سال گذشته اپل iPad 2   را در ۲ ماه مارچ معرفی کرد و حالا باید چشم انتظار معرفی  iPad 3  در ۳ ماه مارچ باشیم.





تاريخ : دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:معرفی,iPad3,اسفند,معرفی,iPad3,اسفند,معرفی,iPad3,اسفند,
ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: روز گذشته خبر از عرضه غول ۵ اینچی اندرویدی شرکت ال‌جی در رقابت با گوشی گلکسی‌نوت سامسونگ را دادیم اما گویا این تنها شگفتی‌ساز ال‌جی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۲ در بارسلون نخواهد بود و تصاویر منتشر شده حکایت از عرضه یک گوشی ویندوزفون دیگر با نام کد LG Miracle دارد.

به گزارش فارنت، این گوشی که در ماه دسامبر نیز تصاویری از آن منتشر شده بود و بیشتر حدس و گمان‌ها در آن زمان مبتنی بر این بود که این گوشی یک ویندوزفون ۷ دیگر است، آن‌گونه که گزارش شده توسط یکی از اعضای تیم تست ال‌جی در رومانی به یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده XDA فروخته شده است.

همانگونه که قبلا حدس زده شده بود این گوشی از ویندوزفون مانگو برخوردار بوده و به یک نمایشگر ۴ اینچی WVGA مجهز است و وجود فناوری NOVA در ان این گوشی را به عنوان درخشان‌ترین گوشی ویندوزفون در زمان عرضه خود مطرح خواهد کرد.

این گوشی همچنین از یک پردازنده استاندارد یک گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی ۷۲۰p در پشت خود و یک دوربین VGA در قاب جلویی برخوردار است.

علاوه بر برخورداری از فناوری NFC دیگر امکانات همچون ۱۴.۴Mbps HSPA radio، ۵.۰GHz-capable 802.11a/b/g/n Wi-Fi، Bluetooth 3.0 برای این گوشی گزارش شده است.





ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: یکی از دلایلی که معمولا درباره دلیل تاخیر در عرضه آپدیت نسخه های جدید اندروید برای موبایل های قدیمی می شنویم، رابط کاربری اختصاصی کارخانه های سازنده تلفن های اندرویدی (مانند تاچ ویزِ سامسونگ یا سنسِ اچ تی سی) است، که آماده کردن آنها زمان بر است. اما یکی از مقامات بلندپایه شرکت موتورولا می گوید که در حقیقت دلیل اصلی این تاخیرها، سخت افزار گوشی ها است.

به گزارش نارنجی، در مصاحبه PC Mag با کریستی وایات معاون ارشد رئیس موتورولا، او توضیح نسبتا کاملی را در این خصوص عرضه کرده:

    وی می گوید: «وقتی گوگل نرم افزار را ارائه می کند... در واقع این تنها یک نسخه نرم افزاری برای تمام تلفن های عرضه شده به بازار است. و البته همه کارخانه های تولید تلفن همراه هم تقریبا همزمان با رسانه ها و مردم به نسخه جدید سیستم عامل دست می یابند. حالا نوبت به شرکت های تولید کننده می رسد، سخت افزار، بلند ترین و مشکل ساز ترین ستون خیمه سیستم عامل جدید است. انواع و اقسام چیپست به کار رفته در موبایل ها و باندهای رادیویی متفاوت برای کشورهای مختلف جهان، موضوعی هستند که یک شرکت برای عرضه آپدیت جدید اندروید باید بر آنها فایق آید.»



ادامه مطلب...

ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد کشمکش‌های قانونی میان شرکت موتورولا و شرکت اپل بر سر حق اختراع برخی فناوری‌ها از سوی هر دو شرکت بوده‌ایم و وقتی موضوع خرید بخش موبایل شرکت موتورولا توسط شرکت گوگل را در کنار این معادله بگذاریم متوجه می‌شویم که دستهای پشت پرده این پرونده به گوگل تعلق دارد و وقتی به یقین می‌رسیم که این خبر را بشنویم که گوگل خواستار سهم ۲.۲۵ درصدی درآمد فروش هر دستگاه آیفون در این پرونده‌های حقوقی شده است.



ادامه مطلب...

ارسال توسط محسن

  گروه خبری GSM: این تیتر، سؤالی است  که خیلی از ماها هنگام خرید یک گوشی از خودمان می‌پرسیم. سرعت پیشرفت فناوری آنقدر زیاد است که بهترین گجت بازار، بعد از چند ماه دیگر جلوه‌ای در دست‌های ما ندارد. طبیعی است که بعد از مدتی در صدد فروش گجت‌هایمان برمی‌آییم، در این صورت چیزی که ما را نگران می‌کند، این است که کسر کوچکی از قیمتی که برای گجتمان پرداخته بودیم، دستمان را می‌گیرد.

پس طبیعی است همان زمان خرید گوشی نو، یکی از معیارهای جانبی برای ما، گوشی‌ای باشد که کمترین میزان تغییر قیمت را با گذشت زمان داشته باشد.

بنابر گزارش یک پزشک شرکتی به نام Priceonomics همین بررسی را به صورت علمی در بازار امریکا انجام داده است، این شرکت، تغییر قیمت مدل‌های مختلف آی‌فون، ۷۰ مدل محبوب اندروید و ۳۰ مدل محبوب بلکبری را در گذشت زمان مورد  مطالعه قرار داده است.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:موبایل,اندروید,آیفون,بلک بری,فروش موبایل,,
ارسال توسط محسن

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی